Bodybuilding-ul la adolescenti Imprimare E-mail


ImageInterviu realizat de psiholog Daniel Pirvu
Rep: De ce ati recomanda parintilor sa ghideze tinerii spre culturism?
A.T: Pentru ca la fel ca orice sport fortifica sistemul imunitar. Adica o sanatate “de fier”.
Apoi modifica in bine aspectul fizic al individului.
Acest sport disciplineaza individul si astfel ii intareste caracterul. Un practicant de culturism poate sa se descurce mai bine in viata. Apoi previne obezitatea si obisnuieste sportivul sa aiba un regim alimentar rational si sanatos. 

Rep: De ce ati recomanda acest sport tinerilor?
AT: In primul rand traim intr-o societate in care imaginea se vinde cel mai bine si inseamna extrem de mult. Cu ajutorul bodybuildingului orice individ isi poate imbunatati aspectul fizic, cladindu-si un fizic armonios care atrage adesea un psihic sanatos. Bodybuidingul este cea mai usoara si rapida cale spre obtinerea unui fizic de invidiat.

Rep. De la ce varsta este recomandata inceperea inceperea practicarii culturismului (bodybuilding) ?
AT: Este recomandat sa se incepa dupa 16 ani  intrucat practicarea prematura a acestui sport grabeste procesul de osificare a cartilajelor de crestere si astfel stopeaza cresterea in inaltime.

Rep:Este bodybuildingul un sport periculos?
AT: Doar daca se lucreaza “dupa ureche”. Dupa sfatul unui specialist acest sport este complet lipsit de pericole.

Rep: Culturismul este un sport scump? Ma gandesc la buzunarele parintilor ...
AT: In afara de faptul ca trebuie sa plateasca un abonament la sala si pe langa asta siguranta copilului care include supravegherea acestuia de catre un antrenor (care si el trebuie platit), mai este si problemna alimentatiei. Un culturist trebuie sa aiba o alimentatie foarte bine structurata. Asta implica cca. 5 – 6 mese pe zi si suplimente nutritive: vitamine, minerale, aminoacizi, carbohidrati.

Rep: Ce parere aveti despre steroizi?
AT: Clar ca nu sunt buni. Este de preferat ca steroizii sa fie evitati deoarece, pe langa efectele spectaculoase in cresterea masei musculare dau o serie de efecte negative. In primul rand la nivelul sistemului endocrin.

Rep: Au si efecte psihologice sau psihice?
AT: Da, duc la tulburari de comportament, agresivitate, furie, agitatie, s.a.

Rep: Cum interfereaza aceasta cu pregatirea scolara a adolescentilor?
AT: Cred ca depinde de caracterul fiecaruia. Pe majoritatea practicantilor de culturism acesta ii disciplineaza. Poate fi conceput oricand un program care sa includa si studiu si sport. In timpul exercitiilor fizice creierul este mult mai oxigenat ceea ce presupune ca sportivii pot avea o capacitate de asimilare a informatiei mai mare. Cu siguranta invata multa anatomie.  

Cum ar trebui sa fie odihna unui adolescent care practica culturismul ?

Intre 7 si 9 ore pe noapte plus  (daca se poate) una - doua ore dupamiaza.  

Pot aprea accidente?

Doar in cazul in care se lucreaza fara a tine seama de sfaturile specialistului pot aparea contuzii, intinderi, contracturi, rupturi musculare sau ligamentare, luxatii, entorse, si chiar fracturi.

Ce-i recomandati unui adolescent care vrea sa inceapa incepa ?

In primul rand trebuie sa inceapa cu exercitii de baza cum ar fi : impins culcat, genoflexiuni sau presa de picioare, tractiuni la helcometru, etc. Se incepe de obicei cu un program de nivel incepator in care se lucreaza tot corpul intr-o sedinta iar in ziua urmatoare se face pauza. Se repeta ciclul de 3 – 4 ori pe saptamana. Programul de incepatori dureaza minim o luna si maxim 3 luni. Dupa aceea se poate trece la programul de intermediari sau de nivel mediu, in care se luccreaza tot corpul in 2 sedinte. De exemplu, se pot lucra in prima sedinta exercitii care implica miscari de impingere (care implica musculatura extensoara a trunchiului) cum ar fi: extensii la aparat pt. cvadriceps, extensie la cablu (helcometru) pentru triceps, impins culcat pentru piept, impins de la ceafa/ piept  cu bara pt. umeri ridicari pe varfuri pt. gambe si extensii ale trunchiului pentru erectorii spinali. In sedinta urmatoare se pot lucra exercitii de tragere (care implica musculatura flexoare a corpului) cum ar fi: flexii ale gambei pe coapsa pentru grupul de muschi ischiogambieri, tractiuni la helcometru pentru musculatura spatelui, flexii ale antebratului pe brat pentru biceps, flexii ale trunchiul;ui pe coapse pentru abdomen sau flexii ale coapsei pe bazin (tot pentru abdomen). Acest ciclu pentru nivel mediu dureaza aproximativ 3 luni. Dupa aceasta se trece loa nivelul de avansat. La acest nivel se invata exercitii noi cum ar fi cele de izolare. Structurarea antrenamentului se face pe 3, 4 sau chiar 5 sedinte in care se lucreaza tot corpul. O sa va dau un exemplu de antrenament structurat pe trei sedinte: Ziua 1: piept, biceps, triceps, abdomen. Ziua 2: picioare,  gambe. Ziua 3: spate, umeri, abdomen. Se lucreaza 3 zile si se face pauza 2 dupa care se reia ciclul.

Adrian Turcescu, licentiat in kinetoterapie, instructor de fitness – culturism, master in kinetologie si biomecanica A.N.E.F.S. - Bucuresti

Pentru informatii suplimentare il puteti contacta la Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.    



Taguri:  culturism bodybuilding sport adolescenti
Comentarii ()add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 

 

 

newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner