Campania EVERY ONE Salvati Copiii Imprimare E-mail


Milioane de vieţi de copii pot fi salvate cu jumătate din suma cheltuită anual pe apă îmbuteliată.
(Bucureşti, 5 octombrie 2009) Un nou studiu de importanţă majoră realizat de Alianţa Internaţională Salvaţi Copiii arată că oamenii de pretutindeni cred că salvarea a milioane de vieţi de copii costă mai mult decât în realitate şi pun prea puţină presiune pe liderii lumii pentru a lua măsuri în acest sens.

 

ImageAlianţa Internaţională Salvaţi Copiii lansează cea mai mare campanie globală de până acum,  estimând că este imperativ necesar ca o sumă de 40 de miliarde$ - echivalentul a mai puţin de jumătate din suma cheltuită anual de consumatori, la nivel mondial, pe apă îmbuteliată - să fie alocată suplimentar anual pentru reducerea semnificativă a numărului de decese infantile. Studiul global, realizat atât în ţări bogate, cât şi în ţări în curs de dezvoltare, arată însă că majoritatea celor intervievaţi (48%) cred că reducerea mortalităţii infantile costă cel puţin 400 de miliarde$ - diferenţa fiind imensă.

Pe de altă parte, majoritatea respondenţilor (68%) cred că mortalitatea infantilă poate fi redusă – ceea ce constituie şi manifestul campaniei EVERY ONE a Salvaţi Copiii, care se lansează la nivel mondial pe data de 5 octombrie 2009.  În prezent, aproape 9 milioane de copii mor anual – adeseori din cauze simple, precum pneumonia sau diareea, ori în lipsa unui personal calificat de asistare a naşterilor. Cu toate acestea, există soluţii dovedite, ieftine şi foarte la îndemână care pot preveni sau trata bolile ce provoacă un număr atât de mare de decese.    

“Oamenii ar fi şocaţi dacă ar realiza cât de ieftină şi fezabilă este prevenirea acestor decese. Lipseşte însă presiunea care să îi determine pe liderii mondiali să ia măsuri în acest sens, în parte deoarece percepţia generală este că orice acţiune imediată ar fi mult prea costisitoare. Pe de altă parte, oamenii au dreptate că mortalitatea infantilă din ţările sărace poate fi redusă, iar campania noastră face un apel către toţi (EVERY ONE) să susţină acest lucru, astfel încât liderii mondiali să nu aibă niciun pretext de a nu întreprinde acţiuni concrete” declară Charlotte Petri Gornitzka, Secretar General al Alianţei Internaţionale Salvaţi Copiii.

Campania EVERY ONE se lansează într-un moment critic pentru copiii lumii. Deşi sondajul arată că în cele 14 ţări care au luat parte la studiu – printre care SUA, Marea Britanie, Canada, Suedia, Nigeria, Kenya, India şi Pakistan- publicul a fost optimist în privinţa realizării obiectivului internaţional de reducere a mortalităţii infantile cu două treimi până în 2015, realitatea arată că progresele sunt lente. Potrivit Băncii Mondiale, numai criza economică ar putea cauza un număr de suplimentar de 400,000 de decese infantile anual până în 2015.   


În România  rata mortalităţii infantile aferentă anului 2008 este cea mai ridicată dintre ţările membre ale Uniunii Europene: 11 ‰ în rândul copiilor sub 1 an, comparativ cu 4.6‰ media EU (Suedia 2.5‰; Italia 3.7 ‰). Jumătate dintre decesele survenite la vârste sub un an se înregistrează în prima lună de viaţă (perioada postneonatală), ceea ce reprezintă o valoare de 2-3 ori mai mare faţă de cea din alte ţări europene iar în rândul copiilor defavorizaţi social şi al celor din mediul rural se înregistrează un număr semnificativ mai mare de decese infantile (în particular la domiciliu) comparativ cu media pe ţară.

„Principalele probleme sunt reprezentate de faptul că metodele de prevenire şi tratament nu ajung la cunoştinţa celor din comunităţile defavorizate, care au cea mai mare nevoie de ele. Părinţii nu pot recunoaşte semnele unei boli sau locuiesc departe de unităţi medicale şi nu pot sau nu vor să ceară îngrijiri. Obiectivul imediat al Salvaţi Copiii România este pregătirea suplimentară a asistenţilor medicali comunitari care să promoveze practici sănătoase în rândul femeilor însărcinate şi tinerelor mame (e.g. necesitatea controalelor medicale prenatale periodice şi a vaccinării,  beneficiile alăptării la sân, o mai bună hrănire şi igienă a copiilor) şi care să ofere servicii de îngrijire la domiciliu şi la nivel de comunitate. Avem în vedere dezvoltarea cooperării cu autorităţi publice, asociaţii medicale şi alte organisme pentru a evalua situaţia comunităţilor, cu precădere a celor la risc, unde rata mortalităţii infantile este foarte mare” declară Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Alianţa Internaţională Salvaţi Copiii consideră că este imperativ necesar ca liderii lumii să-şi asume responsabilitatea de a pune la dispoziţie banii şi soluţiile necesare pentru salvarea vieţilor copiilor. Potrivit studiului, s-a indicat cu precizie că sărăcia reprezintă cea mai mare ameninţare pentru vieţile copiilor. Respondenţii din China consideră că şi schimbările climatice reprezintă un obstacol major, iar cei din Nigeria şi Kenya consideră şi corupţia o piedică.

Întrebaţi la ce ar renunţa pentru a salva viaţa unui copil pe care nu l-au văzut niciodată, majoritatea au răspuns că ar renunţa  la cel puţin o masă; aproape o treime dintre respondenţii nigerieni au spus că ar renunţa la salariul pe o zi, în timp ce italienii sunt dispuşi în proporţie de 28% să renunţe la o vacanţă iar 15% au declarat că ar renunţa la o maşină nouă.  
 
Încurajator este faptul că 56% dintre respondenţi consideră că prevenirea morţii unui copil este la fel de importantă, indiferent de ţara unde se află acel copil. Campania EVERY ONE a Alianţei Internaţionale Salvaţi Copiii, care se lansează astăzi în peste 40 de ţări, îşi propune să transforme această viziune în realitate, readucând în atenţia lumii întregi obiectivele de reducere a mortalităţii infantile agreate la nivel mondial. Organizaţia doreşte să se asigure că liderii mondiali îşi ţin promisiunea de a reduce fenomenul cu 5 milioane de cazuri pe an până în 2015.

 “Este cea mai ambiţioasă campanie din istoria de 90 de ani a Alianţei Salvaţi Copiii. Ştim ce trebuie făcut – trebuie să mobilizăm resurse, să investim în sistemele de sănătate din ţările în curs de dezvoltare, să depistăm subnutriţia şi să acordăm o atenţie specială ratei extrem de ridicate a mortalităţii în rândul nou-născuţilor. Dar nu putem face toate acestea singuri. Fiecare dintre noi – de la liderii mondiali până la familiile obişnuite – are un rol de jucat  în procesul de salvare a milioane de vieţi de copii în următorii cinci ani” a mai declarat Charlotte Petri Gornitzka.

Campania EVERY ONE a Alianţei Salvaţi Copiii se lansează astăzi cu o provocare către liderii lumii  - un plan în şapte puncte pentru salvarea a milioane de vieţi de copii anual până în 2015, în raportul sever intitulat “Următoarea revoluţie”. Versiunea integrală a raportului şi detalii suplimentare despre campanie sunt disponibile la adresa www.savethechildren.net/every_one.

Persoana de contact Salvaţi Copiii România:
Ana Dumitru, Specialist Relaţii Publice, tel.: 021 316 61 76, e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Note pentru redactori:
•    Studiul global EVERY ONE al Alianţei Salvaţi Copiii a fost derulat de agenţia de cercetare de piaţă TNS în perioada 26 august – 12 septembrie 2009. Au fost intervievate 15,249 de persoane din 14 ţări: Australia, Canada, Marea Britanie, Germania, Italia, Norvegia, Spania, Suedia, SUA, India, Pakistan, China, Nigeria şi Kenya.   
•    Alianţa Salvaţi Copiii estimează că este necesar ca un buget de 40 de miliarde$ să fie alocat anual pentru reducerea numărului de decese infantile, bazându-se pe: raportul Băncii Mondiale 2008 The High Level Task Force on Innovative Health Financing for Health.
•    Potrivit raportului E. Arnold şi J. Larsen (2006) Bottled Water: Pouring resources down the drain, Eco-Economy Updates, Earth Policy Institute, 100 de miliarde$ sunt cheltuiţi anual pe apă îmbuteliată la nivel mondial.
•    68% dintre respondenţii studiului global EVERY ONE cred că reducerea semnificativă a mortalităţii infantile este posibilă sau foarte posibilă. 55% dintre aceştia cred că reducerea cu 2/3 a ratei mortalităţii la nivel global este mult mai costisitoare decât în realitate.
•    Ţările în curs de dezvoltare au fost cele mai optimiste: respondenţii din Nigeria (85%), Kenya (84%), China (77%) şi India (67%) cred că că reducerea semnificativă a mortalităţii infantile este posibilă sau foarte posibilă.
•    Aproape 9 milioane de copii mor anual înainte de a împlini vârsta de 5 ani (D. You, T. Wardlow, P. Salama and G. Jones ‘Levels and trends in under 5-mortality, 1990-2008, The Lancet, Sept 2009). Cea mai vulnerabilă categorie este reprezentată de nou-născuţi: 4 milioane mor în prima lună de viaţă, dintre care aproape 2 milioane nu supravieţuiesc primelor 24 de ore (Lawn, Joy, Simon Cousens and Jelka ZupaN ‘4 million neonatal deaths: Where? When? Why? The Lancet. Volume 365, March 2005).
•    Potrivit raportului Băncii Mondiale Swimming Against the Tide: How developing countries are coping with the global crisis (pregătit de personalul Băncii Mondiale pentru Întâlnirea G 20 a Miniştrilor de Finanţe şi Guvernatorilor Băncii Centrale, martie 2009) numărul deceselor în rândul copiilor ar putea spori cu 200,000 până la 400,000 anual până în 2015 ca rezultat al crizei economice actuale.
•    Liderii mondiali şi-au luat angajamentul de a reduce mortalitatea în rândul copiilor de până în 5 ani cu două treimi până în 2015– Obiectivul 4 al Dezvoltării Mileniului. Numărul deceselor a scăzut, iar acum se situează la 8.8 milioane. Progresele sunt, totuşi, lente, iar în ritmul actual Obiectivul nu va fi atins.
•    56% consideră că prevenirea morţii unui copil este la fel de importantă atât în propria ţară, cât şi în ţări mai sărace decât a lor.


Comentarii (0)add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 
newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner