O statistica a mortii intr-un sistem umanist si generos Imprimare E-mail


sau Despre teoria conflictualista pusa in practica
Un text de Mihai Codreanu

Steinberg:
La ce bun un Comisariat al Poporului pentru Justitie? Sa-l numim atunci Comisariat al Poporului pentru Exterminare Sociala, si cauza va fi aservita!
Lenin:
Excelenta idee. Exact asa vad eu lucrurile. Din nefericire, nu-l putem numi asa! (Nicolas Werth „Un stat impotriva poporului sau. Violente, represiune, teroare in Uniunea Sovietica”, din volumul Cartea Neagra a Comunismului, Ed. Humanitas )   

Intr-o emisiune difuzata pe postul Realitatea TV in data de 14 ianuarie 2007, Gabriel Liiceanu si Andrei Plesu au citat un articol publicat in Evenimentul Zilei in data de 8 ianuarie 2007, articol in care Dragos Bucurenci afirma ca presa confunda condamnarea comunismului in Romania cu condamnarea comunismului in general. Argumentul lui Bucurenci scotea in evidenta, faptul ca dincolo de originea sa sovietica, comunismul si marxismul reprezinta o idee generoasa a omenirii, compromisa de varianta sa stalinista. Articolul respectiv se incheia prin afirmatia ca, in esenta sa, comunismul este un ideal etern, justificabil in sine.
    Cei doi realizatori ai emisiunii au sustinut in mod categoric ca ideologia comunista este „…o otrava eterna indiferent de unde provine ea, din originea sa occidentala, marxista sau din cea sovietica leninista” (Gabriel Liiceanu in cadrul emisiunii „Altfel” difuzata pe postul Realitatea TV in data de 14 ianuarie 2007). Pentru a sustine aceasta idee, Andrei Plesu a aratat ca, nucleul ideologiei marxiste are la baza ideea de violenta. in marxism ideea de reforma fiind una vinovata, schimbarea nu se poate produce decat prin violenta, iar acest lucru justifica crima.
    Este interesanta interventia URSS la Adunarea Generala a ONU din 1984, care s-a soldat cu reusita comunistilor de a adauga pe langa drepturile negative (dreptul la viata, la libertate etc.) inscrise in Declaratia Universala a Drepturilor Omului si drepturi de alta natura, numite drepturi pozitive (dreptul la ingrijire medicala, dreptul la educatie, dreptul de participare la viata publica, dreptul la a avea concediu platit etc.), drepturi care erau incalcate flagrant in tarile comuniste. Adoptarea acestor drepturi in Declaratia Universala a Drepturilor Omului era menita sa constranga celelalte state sa intervina activ in viata oamenilor si actiunea statului sa devina astfel maximala, idee opusa libertatii individuale ca fundament al ideologiei liberale.
Nu doar drepturile pozitive erau incalcate in tarile comuniste, dar si cele negative, precum dreptul la viata. Statistica de mai jos reprezinta un argument pentru afirmatia de mai inainte si un contraargument pentru afirmatiile lui Bucurenci.
 

Numar morti prin impuscare, spanzurare, inecare, bataie, infometare, epuizare in lagarele de munca.

URSS - 20.000.000
China - 65.000.000
Vietnam - 1.000.000
Coreea de Nord - 2.000.000
Cambogdia - 2.000.000
 
Total: 90.000.000 (adica NOUAZECIDE MILIOANE!!!) 
 
Sursa: Stéphane Courtois – “Crimele Comunismului”, din volumul Cartea Neagra a Comunismului, Ed. Humanitas, Bucuresti, 1998, p. 11
 

Aceasta violenta extrema, care mergea pana la lichidarea unor grupuri sociale, era justificata ca avand o functie ordonatoare pentru societate. Din perspectiva teoriei conflictualiste, intregul mecanism social este dominat de violenta, de lupta de clasa, iar schimbarea ordinii sociale nu poate avea loc decat intr-un mod violent, prin care vechiul sistem sa fie reprimat in totalitate.
Ceea ce s-a incercat in 45 de ani de comunism in Romania, a pornit din dorinta de a aduce omului un nou statut – ”omul nou”. Aceasta sintagma era menita sa afirme increderea in stiinta marxista, stiinta prin care omul capata puterea miraculoasa de a-si construi singur destinul. “Omul nou” reprezinta acum o generatie care si-a ratat proiectul, si-a ratat idealul intitulat in mod ridicol “socialism stiintific” si care, cu toate acestea, mai are forta de a provoca conflicte violente in societate (exemplu: mineriadele).
De fapt, singurul conflict real este cel al generatiei noastre impotriva generatiei parintilor nostri, generatie a carei disparitie va duce in mod real la incheierea unei perioade sumbre din istoria Romaniei. Ar avea oare un ”paricid” o functie ordonatoare in societatea noastra?

Mihai Codreanu


Comentarii ()add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 

 

 

newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner