POVESTEA SCRISULUI SI MATEMATICII Imprimare E-mail
Cititi si...
Cum motivez copilul sa citeasca?

Pana un copil invata sa citeasca, are nevoie de mult exercitiu, astfel incat, el sa poata intelege literele ca simboluri, sa poata intelege ca in spatele unui simbol se afla un sunet si ca aceste suntele, legate intre ele, formeaza cuvinte.
In primii ani de viata, copilul  - prin mimetism – va invata sa reproduca forma literelor (atunci cand dezvoltarea sa fizica a ajuns sa ii permita) pe o foaie de hartie si va spune de multe ori ca ...isi scrie numele.

Mai mult...



Dragi prichindei isteti din Lilliput,
Vom incepe, din acest numar al revistei, sa descoperim impreuna cum au aparut si cum au evoluat doua dintre stiintele de baza, specifice omenirii, uimitoare prin complexitatea si devenirea lor ulterioara: scrisul si matematica.
In zilele noastre, pare firesc sa invatam toti sa folosim literele si cifrele, dar drumul pana aici n-a fost usor si nici accesibil tuturor oamenilor.
Vom parcurge asadar, vreme de mai multe mici articole, cele mai importante momente ale istoriei scrisului si ale istoriei matematicii.
In final, poate vom aprecia mai mult faptul ca abecedarul si matematica din clasa I primara sunt la indemana oricui.

POVESTEA SCRISULUI (Introducere)

Suntem „boboci” in primul an de scoala, an in care invatam sa deprindem tainele celor 23 de litere ale alfabetului. Incepem cu „betisoarele”, „bastonasele” si „carligelele” care ne ajuta sa conturam cea dintai litera: „a”. Apoi, vin pe rand alte si alte litere care se alatura si formeaza cuvinte. Ajungem, victoriosi, sa scriem prima propozitie simpla, naiva, dar inteligibila: „Mama are mere”. Si continuam tot asa, pana ajungem sa scriem fraze, compuneri, povestiri etc.

Toata aceasta „corvoada” a invatarii scrierii dureaza cam un an.
Ce-ati spune daca ati afla ca oamenii, pana au reusit sa izoleze sunetele graiului uman si sa gaseasca pentru transcrierea fiecarui sunet in parte un semn (adica o litera), au avut nevoie de aproape… 50.000 de ani?
De asemenea, alfabetul latin, cel pe care il folosim si noi – cu oarece modificari in timp, are o vechime de „doar” 4000 de ani!
In numarul viitor, vom afla de ce a fost atat de complicat un lucru care azi pare atat de simplu…


POVESTEA MATEMATICII (Introducere)

V-ati gandit vreodata ca matematica n-a fost, in vremuri stravechi, decat o modalitate prin care oamenii observau natura si obiectele din jurul lor, transformandu-le apoi in masuri si repere care ii ajutau in viata de zi cu zi?
Pana a deveni stiinta exacta pe care o cunoastem astazi, a parcurs mii de ani de „studiu” asiduu al naturii, al obiectelor inconjuratoare si chiar al corpului uman.
De pilda, desi nu cunosteau cifrele, in perioada primitiva, oamenii se descurcau sa faca „adunari” si „scaderi” cu ajutorul degetelor de la maini. Nu aveau notiunea de 1, 5 sau 10, dar le era clar ca degetele ambelor maini sunt mai multe decat degetele unei singure maini, asa cum un singur deget aratat era mai putin decat daca aratau mai multe degete. Evident intelegeau si ca, prin observatie comparata, degetele unei maini sunt egale cu degetele celeilalte maini.
Acest „mai mult”, „mai putin” sau „la fel” era determinat si cu ajutorul gramezilor (de pietre, de fructe, de lemne, de scoici etc.). O gramada mai mica era „mai putin” decat o gramada mai mare, si invers, iar doua gramezi care aratau „la fel” erau egale.
Vom afla, in numarul viitor, si alte exemple asemanatoare…




Taguri:  Poveste
Comentarii ()add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 
newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner