Evaluarile pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a - 2013 Imprimare E-mail


Evaluările pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în intervalul 9 - 22 mai
24.01.2013 

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat miercuri, 23 ianuarie 2013., ordinele de ministru privind metodologiile care vizează evaluările ce decurg din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. Mai precis, au fost publicate metodologiile de organizare a evaluării competenţelor elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional.
Calendarul evaluărilor-pilot are următoarea configuraţie: 9 şi 10 mai 2013 - evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, 15 mai - evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a şi 22 mai - evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a.
A fost postată, de asemenea, lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion: câte 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte. Menţionăm că activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a acestor evaluări.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă - pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale - şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
 
sursa: Ministerul Educatiei 


Comentarii (0)add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 
newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner