Sanii dupa nastere si alaptare Imprimare E-mail




Sanii suporta modificari importante pe durata sarcinii si alaptarii. Din primele saptamani de sarcina sub influenta schimbarilor hormonale glandele mamare isi maresc volumul, sanii capata un aspect mai plin si mai compact, devin mai sensibili , pregatindu-se pentru rolul lor cel mai important: alaptarea. Dupa nastere, sanii incet-incet revin la talia lor dinainte de sarcina, incep sa-si piarda fermitatea, pielea se destinde si bustul apare lipsit de tonus. Nu alaptatul e responsabil: intregul proces al maternitatii iti transforma trupul si de aceea trebuie sa iei anumite masuri inca de la inceputul perioadei de gestatie pentru ca sanii sa-si recapete forma de invidiat.

Trebuie inceput cu igiena cotidiana
- utilizeaza sapunuri delicate si neutre ,care sa respecte PH-ul natural al pielii, deja in timpul sarcinii
- zilnic, sub dus, alterneaza apa calda cu apa mai rece, dirijeaza jeturi de apa rece catre piept si decolteu. Daca nu suporti apa rece pe intregul corp foloseste local un burete imbibat cu apa rece. Din cand in cand poti face un peeling evitand insa sfarcurile si areola mamara.
- in timpul alaptarii este indicat sa speli bine sfarcurile cu apa, dupa fiecare supt. De evitat sapunul care usuca pielea si iti poate irita sfarcurile.

Sutienul este foarte important intrucat ajuta muschii si pielea sa sustina greutatea tot mai mare. Trebuie ales un sutien care sa sustina si sa nu comprime sanul, cu bretelele late si banda dorsala inalta. Sunt de preferat materialele din fibre naturale si modele de sutien fara cusaturi. Este bine ca dupa nastere sa porti sutien atat ziua cat si noaptea, fie ca alaptezi sau nu.

Regula de baza pentru ca pielea sa nu isi piarda fermitatea este sa o mentii cat mai elastica si sa o hranesti aplicand produse cosmetice specifice: creme nutritive pe baza de colagen si elastina, cu vitamina E , uleiuri din germeni de grau sau porumb, de avocado, jojoba, masti si impachetari, etc. Maseaza sanii cel putin o data pe zi, dupa dus, cu aceste produse, efectuand miscari circulare. In perioada alaptarii, evita zona sfarcurilor!

Dupa nastere, dupa ce ai mai recuperat din forte, pentru ca pieptul sa isi recapete forma armonioasa este recomandabil sa faci si exercitii de tonifiere a muschilor pectorali ce il sustin. Iata cateva exemple:
-stai cu picioarele usor departate , bratele pe langa corp tinand in fiecare mana cate o greutate (cate o sticla de apa de 1,5 kg, spre exemplu) apoi ridica bratele lateral pana la inaltimea umerilor (fara sa ii inalti) de 6-8 ori. Repeta exercitiul de 6 ori.
- in aceeasi pozitie, tinand greutatile in mana, intinde bratele inspre lateral apoi indoaie cotul aducandu-ti mainile spre piept. 3 serii de cate 12.
- uneste palmele in dreptul pieptului si impinge-le una catre cealalta ca si cum ai incerca sa spargi o nuca. Poti folosi si o minge de tenis.
- nu uita ori de cate ori ai ocazia, ca inotul e un sport excelent pentru tonifierea sanilor.
 
Autor: Mircea Anghelescu 


Comentarii (0)add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 

 

 

newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner