Masajul perineal si exercitiile Kegel: recuperarea dupa epiziotomie Imprimare E-mail




ImageIn prezent, femeia insarcinata are mai multe optiuni vis-a-vis de felul in care va naste: natural, prin cezariana, sub apa etc.
In cazul in care te hotarasti sa optezi pentru o nastere naturala, trebuie sa stii cateva lucruri despre epiziotomie. Aceasta este o interventie chirurgicala relizata in timpul nasterii de catre medicul obstetrician in care se sectioneaza (taie) o parte (2-4cm) din perineul tau.  De ce? Pentru ca daca nu ar fi sectionata, aceasta zona risca sa se rupa in timpul nasterii, iar zona sfasiata este mai greu de reconstruit si cusut postpartum (dupa nastere). De asemenea grabeste nasterea in cazul in care exista semne de suferinta a copilului, in cazul in care se foloseste forcepsul sau vacuumul pentru a extrage copilul.
Exista 2 metode prin care iti poti tonifia zona perineala si planseul pelvic in general: masajul perineal si exercitiile speciale pentru musculatura pelviana (de asemenea cunoscute si sub numele de “exercitii Kegel”)

Ce este perineul?

Perineul este zona dintre orificiul vaginal si cel anal.

Cum se face masajul perineal si care sunt beneficiile lui?

Masajul perineal consta in manevre blande de intindere a perineului in ultimele 4-6 saptamani de sarcina. Cu cat mai bine iti pregatesti aceasta zona inainte de nastere, cu atat scad sansele sa ai nevoie de o epiziotomie, iar vindecarea postpartum (dupa nastere) va fi grabita.
Acest tip de masaj este benefic cel putin din 2 puncte de vedere:  in primul rand, masajul se face cu uleiuri care actioneaza ca agenti lubrifianti, marind supletea si flexibilitatea tesuturilor; acest lucru il face sa se intinda mai mult si mai usor in clipa in care se va naste copilul. In al doilea rand, efectuand masajul perineal zilnic te vei obisnui cu senzatia de intindere resimtita in timpul nasterii si vei constientiza starile de relaxare-contractie ale perineului, ajutandu-te sa te relaxezi constient.

Ce sa nu fac in timpul masajului perineal?

Evita sa presezi uretra (deasupra orificiului vaginal); maseaza bland – manevrele in forta pot provoca invinetirea sau tumefierea zonei; nu face acest tip de masaj daca ai infectii vaginale sau alte boli locale.

Inainte de a incepe:

  • Masajul trebuie sa fie facut zilnic, mai ales in ultimele 4 saptamani de sarcina, cam 10 minute;
  • Poti sa te masezi tu, folosind degetele mari ale ambelor maini, dar in ultimele saptamani ar putea fi mai usor pentru tine sa-l lasi pe partenerul tau sa te maseze (aceasta este partea frumoasa a lucrurilor, cele 10 minute pot fi un preludiu...terapeutic!);
  • Asigura-te ca ti-ai golit vezica urinara inainte de a incepe;
  • Aseaza-te confortabil;
  • La inceput, poti folosi o oglinda pentru a te familiariza cu zona perineala;
  • Spala-te bine pe maini; foloseste uleiuri naturale (cu vitamina E, ulei de migdale sau de masline);
  • Asigura-te ca nu ai unghiile prea lungi!

Cum se face masajul perineal?

Dupa ce te-ai spalat pe maini si ti-ai picurat in palme uleiul de masaj, introdu-ti degetele mari in vagin cam pana la prima articulatie interfalangiana; apasa in acelasi timp in jos si inspre lateral, ca si cum ai desena litera “U”, pana simti o senzatie de usoara arsura sau intepaturi; mentine presiunea cca minute, pana cand zona incepe sa amorteasca, apoi respira lent si profund in timp ce iti relaxezi constient musculatura. Repeta aceeasi manevra de 2-3 ori, intercaland pauze de relaxare a musculaturii locale.
Dupa ce devii mai experimentata, poti mari gradul de intindere si presiunea pe care o aplici.
Acest masaj poate fi efectuat inainte sau dupa dus, inainte de a dormi sau ca preludiu, in cazul in care mai ai contacte sexuale cu partenerul tau


 

 

 

newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner