Metodogia de functionare a mediatorului scolar Imprimare E-mail


Mediator scolar
Mediator scolar
Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului, Cristian Adomnitei, a aprobat Metodologia de identificare a unitatilor de invatamant preuniversitar in care se impune furnizarea serviciilor de mediere scolara.
Potrivit ordinului publicat pe site-ul MECT, vor avea mediator scolar unitatile de invatamant preuniversitar daca in comunitatea in care se afla scoala exista copii de varsta prescolara care nu sunt cuprinsi in invatamantul prescolar si copii de varsta scolara care nu au frecventat niciodata scoala sau care au abandonat invatamantul obligatoriu, iar rezultatele scolare ale elevilor sunt nesatisfacatoare intr-un procent semnificativ.
Mediator scolar va exista si in scolile multietnica sau acolo unde predomina elevi de etnie roma; in scolile in care limba de predare este diferita de limba materna; unde cultura minoritatii este slab reprezentata la nivelul scolii; acolo unde sunt multi elevi care apartin unei minoritati nationale si nu exista cadre didactice care apartin acelei etnii.
Mediatorul scolar este necesar si in unitatile in care exista sau se manifesta riscul unor conflicte care pot afecta participarea scolara a copiilor romi, din cauze care tin de segregarea etnica sau de alte forme de discriminare, daca localitatea se afla intr-o zona cunoscuta ca defavorizata; in comunitatile unde exista familii cu multi copii sau cu copiii aflati in grija altor persoane decat a parintilor; acolo unde exista semnale ca in comunitate exista probleme.
Potrivit metodologiei, responsabilitatea mediatorului scolar este de a sprijini participarea tuturor copiilor din comunitate la invatamantul general obligatoriu, incurajand implicarea parintilor in educatia copiilor si in viata scolii si facilitand colaborarea familie - comunitate - scoala.
Mediatorul scolar va fi angajat de unitatea de invatamant preuniversitar sau de Centrul judetean/al municipiului Bucuresti de Resurse si de Asistenta Educationala. indrumarea metodologica a activitatii mediatorului scolar va reveni Centrului judetean/al municipiului Bucuresti de Resurse si de Asistenta Educationala, iar coordonarea si monitorizarea activitatii mediatorului revin conducerii unitatii/unitatilor de invatamant preuniversitar in care isi desfasoara activitatea.

Totodata, mediatorul scolar va colabora cu personalul unitatii de invatamant preuniversitar, cu consiliul parintilor sau cu alte structuri asociative ale parintilor recunoscute de unitatea de invatamant preuniversitar, cu autoritatile locale/judetene, cu organizatii neguvernamentale si cu ceilalti parteneri ai unitatii de invatamant preuniversitar ce au ca scop cresterea gradului de participare la educatie si imbunatatirea calitatii serviciilor educationale.
Mediatorul scolar poate fi: absolvent de liceu, filiera vocationala - specializare mediator scolar sau absolvent al oricarui alt profil, urmat de un curs de formare profesionala cu specializarea mediator scolar, recunoscut de MECT; absolvent al invatamantului obligatoriu cu durata de cel putin opt clase, urmat de parcurgerea cursurilor de formare profesionala cu specializarea mediator scolar, recunoscute de MECT, si in curs de completare a studiilor liceale.(Rompres)


Comentarii ()add
Spune-ti parerea despre acest articol
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Adaugati caracterele din imagine


busy
 
newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner