Noutatile anului scoalar 2011 - 2012 Imprimare E-mail



Noutatile anului scoalar 2011 - 2012

Cursurile anului şcolar 2011 - 2012 încep în 12 septembrie, evaluarea reală a elevilor va avea loc în primele săptămâni, iar o săptămână din aprilie 2012 va fi dedicată educaţiei non formale, a anunţat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.

"Noutatea incontestabilă pentru anul de învăţământ 2011-2012 este aceea că se schimbă consensual şi radical structura şi mentalitatea construcţiei structurii anului şcolar. Structura anului şcolar a fost aprobată, astfel că elevii vor veni la cursuri din 12 septembrie", a declarat, pentru MEDIAFAX, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.

Acesta a anunţat şi o altă noutate, cea privind săptămâna "Şcoala altfel".

"Avem o mare noutate, respectiv săptămâna «Şcoala altfel», în săptămâna 2 - 6 aprilie, în care se vor desfăşura activităţi de educaţie non formală, sport, olimpiadele şcolare. Este un efort din a face şcoala mai atractivă. Este un început în a face şcoala mai atractivă", a spus Daniel Funeriu.

Potrivit ministrului, un pas extrem de important este declanşarea procesului de standardizare a evaluării.

"Avem o mare problemă cu evaluarea. Mulţi părinţi au fost şocaţi să vadă că au elevi cu media de 8,50 - 9,00, dar la bacalaureat au luat 2 sau 3. De ce? Pentru că avem de multe ori o problemă cu supra evaluarea, de multe ori cu discrepanţa dintre şcolile dintr-un anumit mediu. Apar notele diferite. Apoi, odată cu schimbarea standardizării trebuie să schimbăm mentalitatea evaluării, mentalitatea în care o notă este percepută ca o ghilotină. O notă nu este o ghilotină care cade, nu este o sentinţă, o notă trebuie să aibă caracterul mai mult de îndrumare, caracter proactiv care să ajute elevul şi profesorul în definirea unui parcurs individualizat", a explicat Funeriu.

Ministrul a spus că un prim pas în acest sens va fi acela că va exista un proces în care dascălii vor face evaluările iniţiale în funcţie de care vor trebui să definescă un parcurs individualizat al fiecărui elev, al fiecărei clase.

"Un profesor va trebui să predea altfel când ştie că merge la o clasă care este peste medie. Un profesor va trebui să se gândească de două ori atunci când predă derivate şi integrale. El va face o serie de exerciţii complexe într-o clasă care are un nivel ridicat sau cu un anumit grup de elevi şi va trebui să predea altfel într-o clasă în care nivelul este mai scăzut. Aici este important ca elevul să rămână cu o idee despre o derivată, să înţeleagă anumite fenomene, anumite lucruri care sunt utile. Acest tip de predare este un pas înainte", a declarat ministrul.

Totodată, acesta a făcut referire şi la schimbarea în anul şcolar viitor privind modul de acordare a gradaţiilor de merit.


 
newsletter
login
cont
parinti
parinti


galeriapiticilor.jpg    
Poze din galerie!
Educatie si Scoala
2006 - 2012 ScoalaParintilor.ro - toate drepturile rezervate
Termeni si conditii | Publicitate

banner
banner